דפוס טמפון הינה שיטה ייחודית ומרהיבה להדפסה ומיתוג של מוצרים שונים. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת הדפסה על משטחים לא רגילים ולא שטוחים. בעזרת שיטה זו ניתן להדפיס מיתוג של עסקים, למשל, על מגוון עצום של צורות שונות. דפוס הטמפון אפקטיבי ביותר כאשר רוצים להדפיס במספר צבעים וכאשר יש צורך בייבוש מהיר.

דוגמאות למוצרים

רשימת היישומים והמוצרים עליהם ניתן להדפיס בדפוס טמפון היא עצומה. סביר להניח שביום יום אתם נחשפים לאין ספור מוצרים שעברו שיטת הדפסה זו מבלי בכלל להיות מודעים אליה. למשל: שעונים מעוררים, עטים, מצתים, כפתורים על מדיח או תנור, מברשות שיניים, מכשירים חשמליים ועוד.

מהן השיטות?

עם התפתחות הטכנולוגיה, גם השיטות בהן עושים שימוש בדפוס הטמפון משתנות. למרות זאת, עדיין יש מקרים בהם רצוי ומומלץ להשתמש בשיטה ישנה יותר. כמובן שכל מקרה לגופו.

השיטה החדשה-

בשיטה החדשה של דפוס הטמפון, הנקראית גם השיטה הסגורה, מציפים את הדיו כאשר מיכל הדיו עובר מעל הדמות השקועה בלוח. המיכל עצמו משמש גם כמעין מגב, שכחלק מפעולותיו גם מנקה את הלוח מהדיו. היתרון הבולט בשיטה הוא הצבע נשמר לאורך כל התהליך. זמן העבודה הוא ארוך יותר, אינו דרוש דילול, וגורמים חיצוניים כמו אבק לא משפיעים עליו.

השיטה הישנה-

בשיטה זו, הנקראת גם השיטה הפתוחה, הדמות אותה מדפיסים נצרבת על לוח המקור. בעזרת מגב מיוחד המנגב את המשטח העליון מהדיו, הדיו נשאר רק באזור המיועד. כרית העברה ממוקמת מעל האזור השקוע, ובלחיצה חזקה היא לוקחת את הדיו ומורמת חזרה. הדיו שעל הכרית עובר שינויים פיסיקאליים והוא נהפך דביק יותר מה שהמאפשר לו להדבק על גבי המוצר המודפס ולבצע את העבודה בשלמותה.